تفاوت پیش دبستانی آموزش و پرورش با مهدهای خصوصی زیرنظر بهزیستی

به نام خالق یکتا
تفاوت پیش دبستانی آموزش و پرورش با مهدهای خصوصی زیرنظر بهزیستی
( محیط آموزشی برنامه ریزی شده ، آزمایشگاهی برای تجربه کودک است )

۱- در مهدهای خصوصی ، کودکان آمادگی ، بین کودکان ارشد می باشند که این مورد بسیار مهم بوده و در اعتماد به نفس کودکان و فراگیری آموزش تاثیر وافری دارد .
۲- در مهدهای خصوصی آموزشها متنوع است و سعی شده با مربیان شاد و جوان آموزش های مختلف (قرآن ، ریاضی ، علوم ، زبان (انگلیسی ، فرانسه ) ، چرتکه ، نقاشی ، سفال ، شطرنج ، ژیمناستیک ، کاردستی ، نمایش خلاق ، نمایش عروسکی و موسیقی و غیره …) در فضائی شاد همراه با بازیهای خلاق به روش کودک محور برنامه ریزی می گردد.
۳- چون همه کودکان در سنین زیر ۶ سال هستند و با هم ارتباط موثر دارند لذا کارهای گروهی و در گروه بودن را بهتر درک می کنند و هماهنگی در گروه را بهتر می آموزند.
۴- بدیهی است با برنامه ریزی و هماهنگ با خانواده از شیوع بسیاری از بیماریها در کودکان جلوگیری می شود و رفتارهای نابهنجار با کمک روانشناس کودک و مشاور خانواده سریعتر بررسی و دلائل آن مشخص و تغییر رفتار صورت می گیرد .
۵- ارتباط والدین و مربیان بیشتر بوده و در نتیجه احساس امنیت در کودکان بهتر رشد می کند و زمینه بروز خلاقیتها مهیا
می شود .
۶- پایه ریزی برای پرورش کودکان (مستقل ، انعطاف پذیر، متفکر، باعزت نفس، تفکر خلاق مشارکت جو و با ارتباطات موثر، توانا در شناخت خویش و مهارت مشکل گشائی ) در این مرکز به دلیل تخصصی بودن بهتر برنامه ریزی می شود .
۷- ارتباط تنگاتنگ ما بین کودکان و مربیان باعث نشاط بیشتر عزیزان و بروز خلاقیت های نوگلان در زمینه های مختلف
می شود.
۸- بدلیل ارشد بودن کودکان در محیط جرات و جسارت آنها در بروز خلاقیتها و مطرح کردن خود موفق تر انجام می پذیرد .
– درگیر نمودن کودک با روشهای اکتشافی ، حل مسئله ، گردش علمی، ایفای نقش، بحث و گفتگو ، پرسش و پاسخ ، نمایش و آزمایش در مراکز خصوصی با روش کودک محور موثرتر است .
۹- مهمتر از همه اینکه مربی کودک بدلیل فرصت کافی بهتر شرایط جسمانی- شناختی- عاطفی و رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودک را مورد بررسی قرار می دهد و توجه زیادی به این مسئله دارد .
– در نهایت کودک به امید پروردگار ، سالها می بایست به تحصیل خود ادامه دهد چه بهتر که فعالیتهای تحصیلی او در محیطی شاد با خاطرات ماندگار و به یادماندنی شروع شود .

مهدکودک ایمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.