کارگاه های آموزشی

آموزش علوم
کودکان با مشاهده و آزمايش، چيزهاي مختلفي ياد مي گيرند. آنان با استفاده از همه حواس خود رشد، تغيير و رابطه علت و معلولي را کشف مي کنند. اين فرايند زمينه ساز شکل گيري تفکر علمي است.
 
آموزش ریاضی
ریاضیات به سازمان دهي افکار، تجزيه و تحليل، و حل مسئله کمک می کند. رياضي يکي از دروس اساسي در همه رشته هاست و آموزش آن در کودکي مي تواند به افزايش دانش و تقويت تفکر رياضي کمک کند.آموزش مفاهيم رياضي به کودکان براساس مراحل رشد آنان، به ويژه رشد شناختي، در سنين مختلف برنامه ريزي مي شود و و در قالب بازي هاي ساده و به صورت غير مستقيم صورت مي گيرد.
 
موسیقی
متدهای مختلف آموزشی در موسیقی وجود دارد که در متد اُرف عناصری مثل بیان،آواز، ریتم و حرکت مبنا قرار می گیرند که با گرایش به موسیقی ،نمایش وحرکت به صورت تجربی ، توانائی های ذهنی و جسمی، مهارت های شنیداری و رفتاری کودکان،ذوق تشخیص موسیقی و زیبائی شناسی آنها را تقویت می کند و از طریق استفاده از سازهای بسیار ساده از نظر ساختمان و طرز اجرا، استعداد کودکان را پرورش می دهد.
 
سفالگری
کار با گل خاک رس یک تجربه جادویی و هیجان انگیز برای کودکان می باشد ،سفالگری با خاک رس تمام انرژی های مثبت و روحیه بخش موجود در خاک رس را به کودکان منتقل می کند.
خلاقیت و بیان خود ، بهبود مهارت‌های حرکتی ، بهبود عملکرد حسی ،قدرت تفکر، بالا رفتن عزت نفس ،اثرات آرام بخش ،پیروی از دستورالعمل‌ها ، مهارت‌های کسب شده در این کارگاه است که به کودکان می‌تواند به عبور از موانع آینده کمک کند.
 
ایروبیک
ورزش هوازی می تواند بچه ها را متمرکز تر و خود انگیخته تر سازد.
هنگامی که کودکان با وظایف ادراکی به چالش کشیده شدند که نیازمند سطوح بالایی از تمرکز و کنترل توجه بود، افراد دارای فعالیت های هوازی بیشتر، کار های خود را با دقت و گاهی اوقات با سرعت واکنشی بالا تری انجام دادند.
 
زبان انگلیسی و فرانسه
سیستم آموزشی مورد استفاده در این مهد بر اساس سیستم جی بی ال (GBL) است که به نهادینه کردن زبان انگلیسی بر اساس بازی می پردازد و به صورت ممتد هر روز برنامه ریزی شده است.
کودکان دارای هوش و ذکاوت ذاتی بوده و توانایی، آمادگی و پویایی کامل برای فراگیری تمام آموزه ها را دارند. زبان فرانسه به عنوان زبان سوم زمینه را برای پویایی بیشتر ذهن کودکان فراهم می سازد.تلفظ و ترجمه لغات و اطلاعات به کار گرفته شده در کتاب های آموزشی تدوین شده زمینه را برای رسیدن به اهداف بالا فراهم می کند همچنین به صورت بحث های مجزا روند تکاملی آموزش انجام می شود.
 
بازی
اهمیت بازی در کودکان و مهارت های اجتماعی که می توان آموخت:نشان دادن همدردی،قاطع بودن اما قادر به پیروی و حمایت از دیگران بودن،رعایت نوبت دیگران،پیروی از قوانین،درک چیزهای مختلف از دیدگاه دیگران،یادگیری رفتار قابل قبول اجتماعی،ابراز همدردی و همدلی،در نظر گرفتن احساسات دیگران،حل و فصل مسائل به طور مستقل و یادگیری سازش است.رفتار تماشاگر،بازی انفرادی،فعالیت های موازی،بازی های جمعی،بازی های تعاملی و… از جمله بازی های توصیه شده می باشد.
 
کاردستی
به چیزی که از فعالیت، همکاری و هماهگی توسط ذهن، چشم و دست ساخته می شود کاردستی می گویند.از فواید کار دستی:افزایش دقت، تفکر و تخیل، پرورش خلاقیت، اعتماد به نفس، همکاری مشارکتی و هماهنگی حواس است.
 
قصه گویی خلاق
یک داستان گوی خوب، به شنونده امکان تخیل پردازی داده و حس داستان پردازی او را تحریک خواهد کرد. داستان پردازی می ‎تواند به اشکال مختلفی از جمله:نمایش عروسکی، موسیقی، کمدی و شعر انجام شود. برای تحقق این مهارت نیاز به صبر، پایداری و آزمون و خطا است.
 
نمایش عروسکی
نمایش عروسکی در واقع مانند هنر تئاتر می باشد با این تفاوت که در انها از عروسک ها یا اشیا متحرک استفاده می شود و این عروسک ها توسط انسان یا با استفاده از نخ هایی که به انها آویزان است حرکت داده می شوند. البته هنر نمایش عروسکی دارای انواع مختلفی می باشد.
 
شاهنامه خوانی، غزل خوانی
با هدف آشنایی بیشتر عزیزان به مفاخر و هنر ایرانی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.